Vakar įvyko kasmetinė „Verslo žinių“ organizuota konferencija „Tvarus verslas“. Apie praktinius tvarumo sprendimus, įmonių patirtis, iššūkius ir sėkmės istorijas bei tai, ar galima tvarumą paversti konkurenciniu pranašumu, kalbėjo verslo lyderiai, viešojo sektoriaus atstovai, tvarumo ekspertai.
Pranešimą „Sėkmingi pakuočių projektai = Tarpdisciplininiai projektai“ renginyje skaitė ir mūsų įsteigto „Ateities pakuotės klubo“ konsultantas Juozas Baranauskas, „PinProof“ įkūrėjas. Kai visuomet labai skubame pasidžiaugti sėkmingais projektais tvarumo srityje, kaip atrodo nesėkmingi sprendimai pakuočių kūrimo, gamybos ir panaudojimo srityje ir kas juos lemia?
- rinkodaros komandos nesupažindinimas su aplinkosauginiais pakuotės aspektais?
- pavėluotas pirkimų/tiekimo skyriaus įtraukimas į pakuočių kūrimo/ atnaujinimo projektą?
- prastas dizaino, gamintojų, konsultantų įtraukimas?
- komunikacijos nebuvimas tarp mažmeninės prekybos ir e-komercijos kanalų?
- prastas ryšys su logistikos ir pakavimo skyriais
- nėra komunikuojama su produkto kūrėjais
- ekspertų arba vietinės infrastruktūros atstovų neįtraukimas
- nėra testuojama su tikrais vartotojais
- galima tęsti….
Turbūt vieno atsakymo nėra – kaip ir tos vienos, visas ligas išgydančios piliulės ar vieno, visas problemas išsprendžiančio sprendimo – tik integruotas, skirtingas įsitraukiančias puses apjungiantis komandinis darbas gali užtikrinti geriausius rezultatus. O kaip juos pavadintum – tvariais, apgalvotais ar tiesiog atsakingais – lemia mūsų požiūris ir nusiteikimas.
Perfrazuojant renginio pranešėjo Jasper Steinhausen / „Business With Impact“ įkūrėjo ir generalinio direktoriaus žodžius – dažnai tik mūsų įsitikinimai ir išankstiniai nusistatymai lemia tai, kaip mes matome tam tikrus dalykus – kai žiūrime į kažką, bet galvoje įsivaizduojame kitų mums nupieštą „rožinį dramblį“. Jei į klimato kaitą ir tvarumą bei pokyčius žiūrėsime tik kaip į „sunkų darbą“, „problemas“ ar brangiai kainuojančius, verslui tik nepalankius sprendimus, tuomet netikėtumo, inovacijų ar naujų perspektyvų įžvelgti gali ir nepavykti. Geriau tas „rožinis dramblys“ galvoje visiems asocijuotųsi su naujais iššūkiais bei netikėtomis galimybėmis verslui ir visuomenei.
Džiaugiamės galėdami prisidėti prie tvarių verslo sprendimų kūrimo ir įgyvendinimo, dalyvaudami renginiuose tvaraus verslo tema.