„Gamtos ateitis“ informacinė kampanija „Trash is timeless“, startavusi rugsėjo mėnesį, raginant visuomenę kovoti su nesibaigiančia „šiukšlių jaunyste“, pratęsė savo misiją lapkričio 24-26 d. vykusioje parodoje „Tvari ateitis“. Šiai kampanijai įrengtame specialiame stende apsilankę parodos dalyviai turėjo progą gyvai pamatyti vaizdo klipe reklamuojamą rinkoje neegzistuojantį, bet fiziškai pagamintą kremą „Trash is timeless“ ironiškai pabrėžiant, kad šiukšlės nesensta ir visada išlieka jaunos.

„Kai į komunikaciją įtraukiamas vaizdas ir muzika – tai vienokia patirtis, kuri leidžia susikurti kažkokį platesnį vaizdą pačiam, bet kai pamatęs vaizdo klipą, šalia dar gali pajusti ir kvapą bei taktilinius pojūčius – tai sukuria žymiai stipresnę emociją, – sakė „Gamtos ateitis“ Viešinimo ir marketingo vadovė Diana Ramanauskaitė. – Šio iš „šiukšlių“ ekstrakto pagaminto kremo kvapas išties paveikus ir leidžia jusliškai patirti šiukšlinimo ir nerūšiavimo problemos artumą ir gylį. Buvo įdomu matyti įvairias žmonių – parodos lankytojų – reakcijas, išgirsti klausimus: „O išties taip „kvepia“ šiukšlių „sultys“?“; „Ir visa tai susisunkia atgal į žemę?“; „Čia dėl to, kad žmonės nerūšiuoja?“ ir kt.

Šia socialine reklama buvo norima pasiekti naują aplinkosaugos, tvarumo ir rūšiavimo temai auditoriją – žmones, esančius kiek toliau nuo ekologijos aktualijų, galbūt labiau sekančius mados tendencijas, vertinančius tai, kas populiariai suvokiama, kaip prabanga, vartojančius greitąją madą ir didžiulius kiekius gamtą teršiančios kosmetikos. Nespalvotas klipas pradžioje primena iš TV ekranų atpažįstamo premium segmento kosmetikos prekės ženklo reklamą, kol pabaigoje tarsi išpakuojama visiškai kita, paslėpta mintis apie taršą.

„Kartais atrodo, kad tradiciniai moralizuojantys pamokymai tiesiog nebegirdimi visuomenės kaip informacinis triukšmas, tad tokios socialinės reklamos kampanijos, kai žinutė perduodama „kitaip“, įgyvendinamos tikintis stipresnės žmonių reakcijos, ugdant vartotojų sąmoningumą per netiesioginę patirtį ir iškeliant klausimo „kodėl reikia rūšiuoti?“ aktualumą, – mintimis dalijosi „Gamtos ateitis“ atstovė D. Ramanauskaitė. – Smagu, kad parodoje pasitepti, pauostyti neva iš „šiukšlių“ ekstrakto pagamintą kremą ir padiskutuoti apie šiukšlių rūšiavimo kultūrą, aplinkosauginį sąmoningumą išdrįso ir moksleiviai, kuriems dažniau kyla klausimas „o galima nerūšiuoti?“, ir verslo atstovai, patys kuriantys tvarius produktus, ir vyresnės kartos atstovai, kuriems kartais žymiai sunkiau keisti įpročius nei jaunesnei kartai – į kažką kitą, neretai neapčiuopiamą ar finansiškai nepamatuojamą“.

Valgomi indai, kultūrinį paveldą saugančios kavos ir arbatos, iš perdirbtų žaliavų kuriami rūbai, interjero detalės, tvarūs pakuočių sprendimai ir gerosios praktikos pavyzdžiai, pristatyti trijų dienų parodoje, rodo, kad ši tema pamažu vis labiau įauga ir į mūsų tautiečių sąmonę, kai už tikrąją, neapsimestinę ekologiją sutinkama mokėti daugiau, brangiau, su mintimi prisidėti prie gamtos ir aplinkos išsaugojimo.

Asociacijos „Gamtos ateitis“ tikslas – atstovaujant Lietuvos gamintojams ir importuotojams, vystyti skaidrią ir efektyvią pakuočių atliekų tvarkymo veiklą bei įgyvendinti visuomenės švietimo, edukacijos priemones, siekiant didinti gyventojų, savivaldos, verslo atsakomybę ir sąmoningumą aplinkos taršos pakuočių atliekomis bei jų rūšiavimo klausimais.