Įmonių sertifikavimas Aplinkosaugos vadybos ir kitais standartais – ar viską apie tai žino verslas? Nuo ko pradėti? Atsakymus rasite „Švarūs miestai“ reportaže – pokalbyje su įmonės, dirbančios sertifikavimo srityje, atstove nuo 17 min, 40 s. – žvilgt.

Ekologija – tai ne tik gražūs ir švarūs miestai. Tai ir tvarus žaliavų vartojimas, protingas energijos šaltinių pasirinkimas, technologijų taikymas, išmetamų teršalų ir pramoninių atliekų tvarkymas bei komunikacijos sprendimai. Pastaruoju metu tai tampa vis svarbiau ir organizacijoms, ir vartotojams, besinaudojantiems tų organizacijų paslaugomis. Požiūris į vartojimą keičiasi: stengiamės vartoti atsakingiau, saikingiau, rinkdamiesi tam tikrus produktus, atsakingiau žiūrime į produkto kilmę, kokybę, pakuotę, ar ji yra tvari, skaitome etiketes ir domimės gamintojo patikimumu.

Vyksta cikliška komunikacija, kai vartotojai ieško tvaresnių, žalesnių sprendimų – tokiu būdu atsirenka patikimus gamintojus, o gamintojai iš dalies yra motyvuojami ir skatinami ieškoti, kaip tobulinti savo gamybą, įsidiegiant tam tikras sistemas, kurios užtikrintų mažesnį poveikį aplinkai.

Verslui: Kai įmonė nusprendžia, kad nori sertifikuotis, svarbu nuspręsti – kuria sistema sertifikuotis. Svarbu išsikelti sau tikslus, kaip tobulinti savo sistemas, taikyti ir laikytis norminių aktų reikalavimų, pasigilinti į standartų reikalavimus ir savo jėgomis ar pasitelkiant konsultantus, įsidiegti tinkamą sistemą, kreiptis į sertifikavimo įstaigą, kuri atliktų objektyvų, nepriklausomą, nešališką įmonės sistemos įvertinimą. Jei įmonėje nenustatomi jokie trūkumai, įmonei išduodamas sertifikatas. Tokiu būdu deklaruojamas įmonės veiklos ar įmonės kuriamų produktų tvarumas, pagrįstas sertifikavimu, tampa oficialiu.

Vartotojui. Jei vartotojui rūpi įmonės tvarumas, visada svarbu kelti klausimus – ką reiškia vienas ar kitas logotipas ant prekės pakuotės, ar gamintojas yra įsidiegęs tam tikras sistema, ar yra sertifikuotas.