Šiandien įvykusi „Verslo žinių“ konferencija „Tvarus verslas“ dar kartą akcentavo, kad geriausias laikas ruoštis tvarumo ataskaitoms ir kitiems su šia sritimi susijusiems pokyčiams verslo kelionėje yra dabar – terminai artėja. Ir kuo anksčiau bus atlikti „namų darbai“, tuo mažiau kils klausimų, ar tvarumas iš tiesų apsimoka.
Įvairiose srityse veikiantys verslai renkasi skirtingus kelius tvarumo link. Kai kurie pradėjo nuo pirmosios tvarumo ataskaitos, vėliau grįždami prie strategijos kūrimo, kiti – sistemingai žengė nuo duomenų rinkimo iki kryptingo strategijos formavimo. Svarbiausia, kad tvarumo strategija taptų neatskiriama įmonės kasdienės veiklos dalimi, o tvarus mąstymas – sėkmingos veiklos pagrindu.
Konferencija dar kartą priminė, kad:

  • Tvarumas remiasi ne tik gražiais žodžiais, bet ir realiais įrodymais bei veiksmais, atskleidžiančiais grėsmę, vadinamą žaliuoju smegenų plovimu (greenwashing).
  • Tvarumo siekiai turėtų būti skirstomi į mažesnius tikslus, žengiant pamažu, įtraukiant į šią kelionę visą komandą, jei trūksta žinių – pasitelkiant išorės konsultantus ir kartu augant patiems.
  • Tvarumo įdiegimas organizacijoje – tai ne trumpas kelias, bet būtinas žingsnis verslo modelio ir kultūros transformacijai. Pokyčiai yra iššūkis, bet, kaip buvo minėta diskusijoje, „ko nėra tavo kalendoriuje – to nėra tavo gyvenime“. Todėl būtina skirti laiką naujovėms, analizei ir mokymuisi. Turint, nuo ko atsispirti – antrą kartą procesas tampa jau žymiai paprastesnis.
  • Tvarumas yra nuolatinis procesas, o ši konferencija – tik dar vienas priminimas, kad pokyčius turime daryti patys, nes, kaip sakė R. Swan, „Didžiausia grėsmė planetai yra tikėjimas, kad ją išgelbės kažkas kitas“.
    Ačiū mūsų Gamtos ateitis atstovavusiems pranešėjams – Juozas Baranauskas ir Natalija Kurganovė ir visiems konferencijos dalyviams
    #Tvarumas #Konferencija #ĮmonėsStrategija #Duomenys #Inovacijos